Szekció blog elrendezés példa (GYIK szekció)
Notice: Undefined offset: 1 in /web/nyirvave/nyirvave.hu/templates/nyirvave_new/library/Artx/Content/SingleArticle.php on line 95
Notice: Undefined offset: 1 in /web/nyirvave/nyirvave.hu/templates/nyirvave_new/library/Artx/Content/Item.php on line 68
Száz éve indult el a nyíregyházi villamos
Nyíregyháza város kérésére 1909-ben a Nyíregyházavidéki Kisvasutak Rt. villamos közlekedés kiépítése mellett döntött. Szerződést kötött a Részvénytársaság Városi és Közlekedési Vállalatok részére nevű céggel – röviden a „Tröszt”-tel – az 1905 óta a városon át közlekedő kisvasúti pályán a felsővezeték kiépítésére és a villamosok üzemeltetésére.
Ma már csak a Hősök terén álló kocsi emlékeztet a hajdan itt járt villamosra
1911. augusztus 7-én megindult Nyíregyházán a villamosított városi vasúti közlekedés, röviden a villamos, az akkori Huszárlaktanya közeli vagy másként meghatározva a MÁV-bérház melletti Lehel utcától, érintve a vasútállomást a Vasút (most Széchenyi) utcán a Kossuth téren át a Vármegyeház (most Hősök) teréig, ahol a Kisállomás állt, majd tovább a Kossuth utcán és a Sóstói úton, a tölgyes erdőn át Sóstóig. A szolgáltatás az 1960-as évekig folyamatosan fejlődött (1968-ban 4 300 000 utas vette igénybe), mígnem az erőltetett motorizáció hatására a város akkori vezetői a villamos közlekedés felszámolása mellett döntöttek. Az utolsó járat 1969. május 31-én közlekedett.
Hudivók Róbert, a Nyíregyházi Vasúttörténeti Kör tagja
58 évig járt a villamos, míg áldozatául nem esett az erőltetett motorizációnak